طرز تهیه آبگوشت خوشمزه سنتی مرحله به مرحله + اسرار خوشمزه شدن
نوشته شده توسط : حامد طاها

مواد لازم برای درست کردن آبگوشت

گوشت گوسفندی با استخوان و چربی    250 گرم

 لوبیا سفید    1/2 پیمانه

نخود      1/2پیمانه

پیاز     1 عدد بزرگ

گوجه‌فرنگی    2 عدد

ادویه‌جات    به میزان لازم

سیب‌زمینی    4 عدد کوچک

رب گوجه‌فرنگی    1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه آبگوشت خوشمزه

برای تهیه یک آبگوشت خوشمزه اول از همه باید حبوبات آن را از ساعاتی قبل خیس کنید و آبش را چندین مرتبه عوض کنید. این کار باعث می شود هم نفخ آن گرفته شود و هم زودتر بپزد. اگر دیدید که وقتی برای خیساندن حبوبات

ندارید، حداقل ان را کمی بجوشانید و کف رویش را دور بریزید.

در مرحله بعد باید گوشت، حبوبات، پیاز و گوجه های 4 قاچ شده را در قابلمه بریزید. سپس روی آن را حدود 6 برابر مقدار موادتان آب بریزید. سعی کنید آب را کامل بریزید تا نیازی نباشد دوباره آب به آن اضافه کنید. اما اگر مجبور شدید آب

جوش را به آن اضافه کنید، نه آب عادی را.

وقتی آب آبگوشتتان جوش آمد، کف رویش را برداشته و دور بریزید. سپس زردچوبه و فلفل را اضافه کنید. زردچوبه را هرگز فراموش نکنید.

خب در این مرحله باید در ظرف را بسته و صبر کنید تا با حرارت ملایم شروع به پختن کند. هرچه قدر آبگوشت شما بیشتر بپزد و حرارت زیر آن هم ملایم تر باشد، هم خوشمزه تر می شود و هم بیشتر جا می افتد.

در مرحله بعدی وقتی حبوبات و گوشت پخت ، شما باید لیمو عمانی یا گرد لیمو، نمک و سیب‌زمینی را به موادتان اضافه کنید. برای اینکار کافیست لیمو عمانی‌ ها را سوراخ کرده و سیب زمینی‌ ها را با پوست به غذا اضافه کنید.

نکته : در طرز تهیه آبگوشت خوشمزه باید بدانید که نباید نمک و لیمو عمانی را زودتر از این مرحله به آبگوشت بیافزایید. چون باعث می شود که آبگوشتتان دیر تر بپزد. همچنین لیمو عمانی اگر زودتر به ابگوشت اضافه شود ممکن است

غذایتان را کمی تلخ بکند.

در مرحله آخر هم باید ، رب گوجه فرنگی را به آبگوشت تان بیافزایید.

برای میل کردن آبگوشت شما باید دنبه، پیاز و گوجه ای را که پخته اید ، در ظرفی جداگانه به کمک گوشت‌ کوب له کرده و به آبگوشت اضافه کنید . حال کمی صبر کنید تا آبگوشت جا بیفتد.

برخی افراد در کنار رب مقدار خیلی کمی زعفران هم به ابگوشت اضافه می کنند که موجب خوشرنگ تر و خوشبوتر شدن آبگوشت شما می شود.

برای میل کردن آبگوشت باید غذا را به سه قسمت تقسیم کنید. ابتدا استخوان ها را در ظرفی ریخته و سپس آب ابگوشت را در کاسه ای بریزید. گوشت و حبوبات باقیمانده را هم که باید در ظرفی کوبیده و میل کنید.

اسرار پخت آبگوشت

1 – تاکید میکنیم که ابگوشت هرچه بیشتر بپزد و حرارت زیرش زیاد نباشد بیشتر جا می افتد.

2 – شما میتوانید در کنار ابگوشت از ماست ، دوغ ، ترشی یا سبزی استفاده کنید.

3 – بهترین نان برای ابگوشت نان سنگک است که البته شما میتوانید از نان های محلی خشک و سایر نان ها به دلخواه استفاده کنید.

4 – بهترین گوشت در طرز تهیه آبگوشت خوشمزه گوشت گردن گوسفند می باشد. چون بسیار لذیذ و نرم است. ولی خب شما میتوانید از هر گوشتی برای تهیه ابگوشت استفاده کنید. همچنین در ابگوشت باید استخوان هم انداخته

شود.

5 – اکثر افراد کمی از چربی یا دنبه گوشت را در ابگوشت می اندازند و سپس در هنگام میل کردن ان را در ظرفی جدا کوبیده و اب ابگوشت را به ان اضافه می کنند.

6 – همانطور که گفتیم بهتر است حبوبات از روز قبل یا حداقل چند ساعت قبل خیسانده شده و ابش عوض شود. ولی اگر وقتتان کم بود حداقل یک دور ان را بپزید و کف آن را دور بریزید و سپس از ان استفاده کنید.

7 – حبوبات ابگوشت هم شامل نخود و انواع لوبیا است.

منبع : برفانک




:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: